Klantenservice. 033 298 09 26
Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 18:00
Of stuur een e-mail

Storing televisie door 4G-netwerk

10 april 2014

Blokjes in beeld op uw televisie, ruis, of zelfs het hele signaal van een zender verloren? Dit zijn mogelijke gevolgen van de uitrol van het 4G-netwerk. Coaxkabels met het juiste type afscherming zijn de oplossing voor uw probleem!


4G-netwerk en apparaat frequenties

Wat gaat er mis? High-end smartphones, dongels en de basisstations voor het 4G-netwerk gebruiken de frequentieband waarop je televisie kijkt. De frequenties van deze apparaten kunnen met elkaar botsen en kunnen daardoor storingen veroorzaken. De twee voornaamste bronnen van de storingen zijn het netwerk en de smartphone, waarin het netwerk een statische bron- en de smartphone een dynamische bron van de storingen is. Dit betekent dat het netwerk te alle tijde een storing kan veroorzaken. Smartphones kunnen storingen veroorzaken wanneer deze te dicht bij een televisie komen.


Wat kunt u doen als u last hebt van storingen door het 4G-netwerk?Coaxkabel

Neem allereerst contact op met uw kabelexploitant, en stel deze op de hoogte van de problemen. Uw kabelexploitant kan controleren of de storingen inderdaad worden veroorzaakt door een frequentieconflict met 4G. Komt de storing inderdaad door 4G, dan is het verstandig om nieuwe, beter geïsoleerde kabels aan te schaffen om uw oude coaxkabels te vervangen. Redlink biedt u verschillende coaxkabels om het probleem te verhelpen.

Kijk voor meer informatie of het plaatsen van een bestelling in onze webshop.

 

 

Blijf op de hoogte, meld u aan voor de nieuwsbrief